دنیای رژیم و لاغری

اینجا با هم کلی نکته‌های جالب درباره رژیم‌های مختلف یاد می‌گیریم

دنیای رژیم و لاغری

اینجا با هم کلی نکته‌های جالب درباره رژیم‌های مختلف یاد می‌گیریم

۱۹ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چه اینکه موقعیت ویژه ای دارید و چه بخواهید سالم تر بمانید، گاهی ممکن است بخواهید به سرعت وزن کم کنید.از دست دادن 5 کیلوگرم در یک هفته یک هدف دشوار است، اما ممکن است بتوانید آن را با رژیم غذایی مناسب و استراتژی های ورزشی انجام دهید و عملی کنید با این حال کاهش وزن به آرامی باعث می شود که حفظ وزن تان آسان تر شود.

کاهش وزن در یک هفته

مراحل برنامه کاهش وزن 5 کیلویی در 1 هفته

تغییر رژیم غذایی:

کم کردن کربوهیدرات ها:

مطالعات نشان داده اند که یکی از سریع ترین راه های کاهش وزن، پیروی از رژیم غذایی کم کربوهیدرات است.اگر بخواهید در عرض یک هفته 5 کیلوگرم وزن کم کنید، غذاهای غنی از کربوهیدرات را محدود کنید.

در انواعی از غذاها کربو هیدرات ها یافت می شوند.تنها مواردی را محدود کنید که عمدتاً کربوهیدرات مانند غذاهای مبتنی بر دانه هستند.

نان، شیرینی، برنج، پاستا و سایر غلات، غنی از کربوهیدرات هستند و می توانند به طور ایمن محدود شوند، زیرا بسیاری از مواد مغذی آن ها در غذاهای دیگر وجود دارد.

محصولات لبنی، سبزیجات نشاسته ای و میوه ها نیز حاوی کربوهیدرات هستند.این خوراکی ها را در رژیم غذایی خود حداقل کنید، اما آنها را به طور کامل حذف نکنید.آن ها مواد مغذی ارزشمندی به رژیم غذایی شما می دهند.

به جای آن از غلات کم گلیسیمیک و سبزیجات غیر نشاسته ای استفاده کنید. برای مثال، جایگزینی نان، حبوبات و برنج سفید با جو یا برنج قهوه ای عوض کنید. برای سبزیجات، بشقاب خود را با غذاهایی مانند گل کلم، گل کلم، مارچوبه، خیار، قارچ و مارچوبه انتخاب کنید.

پروتیین کم چرب را در وعده های غذایی خود قرار دهید:

علاوه بر دنبال کردن رژیم کم کربوهیدرات، بر مصرف مقادیر کافی از پروتئین لخم تمرکز کنید.رژیم غذایی پر پروتیین در ترکیب با کربوهیدرات پایین، برای کاهش وزن سریع تر خوب است.

بر منابع پروتیینی لخم تمرکز کنید. آن ها کالری کمی دارند که می تواند به حمایت از کاهش وزن کمک کند.اینها را امتحان کنید:مرغ بدون پوست، تخم مرغ، گوشت لخم، غذاهای دریایی، سبزیجات و توفو.

یک منبع پروتئین در هر وعده غذایی خود قرار دهید. یک وعده پروتیین حدود 3 - 4 اونس و یا اندازه یک کتاب است.هم چنین پروتئین به حمایت از کاهش وزن کمک می کند و باعث می شود احساس رضایت بیشتری کنید، که می تواند به مدیریت گرسنگی و تمایل شما برای خوردن کمک کند.

نصف بشقاب خود را با سبزیجات نشاسته ای پر کنید:

برای دور کردن وعده های غذایی خود نیمی از بشقابتان را که بیشتر سبزیجات و گاهی اوقات میوه است، تهیه کنید.

این غذاهای کم کالری بسیاری از مواد مغذی ضروری را برای شما فراهم می کنند اما توصیه می شود به سبزیجات غیر نشاسته ای تکیه کنید، تا کالری خود را پایین و قند خون خود را ثابت نگه دارید.

حداقل یک وعده سبزیجات را در هر وعده غذایی قرار دهید.یک وعده به طور کلی حدود 1 یا 2 فنجان سبزیجات برگ دار است. اگر شما به دنبال میوه باشید، به یک فنجان 1 / 2 یا یک تکه کوچک نیاز دارید.هم میوه ها و هم سبزیجات، کالری خیلی پایینی دارند.

مایعات کافی بنوشید:

صرف نظر از این که آیا تلاش می کنید وزن کم کنید یا خیر، مهم است که مایعات کافی بنوشید.با این حال نوشیدن آب به اندازه کافی از کاهش وزن پشتیبانی می کند.

اکثر متخصصان بهداشتی توصیه می کنند که هر روز حداقل 2000 میلی لیتر (حدود 64 اونس یا هشت لیوان آب) بنوشید؛ با این حال، این فقط یک قاعده سرانگشتی است.

توصیه ها حتی روزانه به 13 لیوان آب می رسند.به مایعات عاری از کالری مانند آب، قهوه بدون شیر و چای نعناع (بدون شیر و شکر) بچسبید.زمانی که کمی بدنتان کم آب می شود، بدن شما سیگنال ها را به مغز شما می فرستد که احساس می کنید خیلی شبیه گرسنگی است.

این می تواند باعث شود که شما چیزی بخورید و کالری بیشتری از آنچه که نیاز دارید، مصرف کنید.همچنین سعی کنید قبل از غذا خوردن یک لیوان یا دو لیوان آب بنوشید.این ممکن است به شما کمک کند احساس سیری بکنید و از غذای کم تر راضی باشید.

مصرف کافئین خود را محدود کنید، تا سیستم بدنی خود را خسته نکنید:

خوردن مقادیر کم کافئین ممکن است به شما در کاهش وزن کمک کند چون می تواند به طور موقت متابولیسم شما را افزایش دهد و اشتهای شما را کاهش دهد. کافئین نیز می تواند باعث تنش و پیری شود که به این معنی است که می تواند شما را بی آب کند. علاوه بر این, بسیاری از منابع کافئینی مانند قهوه, چای و شکلات اغلب حاوی کالری افزوده از چیزهایی مانند شیر و شکر هستند.

وقتی چای و قهوه می خورید, شکر و شیرین کننده های دیگر را اضافه نکنید.برای کمک به کاهش وزن خود چای ماچا یا چای سبز بنوشید.چای ماچا و چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان هستند و ممکن است به افزایش وزن شما منجر شوند.

نوشیدن چای ماچا یا چای سبز به طور منظم می تواند متابولیسم شما را در ساعات پس از نوشیدن چای افزایش دهد.شیرین کننده یا چیز دیگری را به چای خود اضافه نکنید، زیرا مصرف کالری شما را افزایش می دهد.

حتما غذای خود را حداقل سه ساعت قبل از خواب مصرف کنید:

قطع غذا خوردن شبانه ممکن است به شما کمک کند تا کالری را کاهش دهید, به خصوص اگر در شب مقدار زیادی میان وعده بخورید.

در حالیکه غذا خوردن در اواخر روز تاثیری بر متابولیسم شما ندارد و یا اینکه بدن شما از کالری استفاده می کند, شب هنگام برای خوردن بی فکری است.برای مثال, ممکن است تصمیم بگیرید که در 7 شب غذا خوردن را متوقف کنید.

به عنوان یک فایده دیگر, توقف غذا در اوایل شب ممکن است به شما کمک کند تا چربی بیشتری بسوزانید، اگر حداقل 12 ساعت چیزی نخورید.به عنوان مثال, اگر از ساعت 7 عصر از خوردن غذا جلوگیری کنید و صبحانه را تا 7 صبح نخورید، بدنتان ممکن است سراغ ذخیره های چربی برای انرژی برود.این می تواند کمک کننده باشد.

اگر برایتان مناسب تر باشند, از جایگزین های غذایی استفاده کنید:

اغلب متخصصان سلامت و متخصصان تغذیه همانطور که در بخش ورزش و تناسب اندام نمناک گفته شده است به شما خواهند گفت که از دست دادن وزن 5 کیلویی در یک هفته ممکن است ایمن یا واقع بینانه نباشد; با این حال, با استفاده از جایگزینی وعده های غذایی, ممکن است بتوانید به هدف کاهش وزن خود نزدیک تر شوید.

برای مثال, اگر از مخلوط کن استفاده کنید, می توانید اسموتی خود را به عنوان غذای جایگزین خود انتخاب کنید.یک مشت بادام, یک عدد هویج, چند تکه اسفناج, چند تکه سیب سبز, نصف موز, یک قاشق چای خوری روغن نارگیل و یا شیر بادام را داخل مخلوط کن بریزید, سپس آن را مخلوط کنید، تا یکدست شود.

اگر به جایگزین کردن وعده غذایی علاقمند هستید, می توانید دستور العمل های مختلفی را به صورت آنلاین دریافت کنید.تعویض غذا عموماً بسیار کم کالری و با پروتئین بالا است.

آن ها به عنوان جایگزین های غذایی قابل قبول هستند، زیرا حاوی پروتئین, کربوهیدرات, فیبر و دیگر ویتامین های ضروری و مواد معدنی مشابه با غذا می باشند.

انواع مختلفی از برنامه های جایگزینی وجود دارد. برخی از آن ها در مطب پزشکان ارائه می شوند و تحت نظارت پزشک و متخصص رژیم قرار می گیرند.این برنامه ها معمولاً گران تر, اما ایمن تر هستند.

همچنین می توانید خرید غذا را در یک فروشگاه مواد غذایی در نظر بگیرید.ابتدا محصولات آنلاین را تحقیق کنید و برنامه ای را انتخاب کنید که متناسب با بودجه و سبک زندگی شما باشد.تعویض غذا تنها به معنای یک برنامه رژیم غذایی موقت است. این رژیم کم کالری برای بیش از یک تا دو هفته دنبال نکنید.

بایدها و نبایدها برای کاهش وزن در یک هفته

از جمله ورزش منظم:

150 دقیقه ورزش هوازی:

تمرین های کاردیو یا هوازی فعالیت هایی هستند که میزان سوخت بدن را افزایش می دهند.همراه با برنامه رژیم غذایی, کاردیو می تواند به شما در کاهش سریع وزن کمک کند.

توصیه می شود که هر هفته حداقل 150دقیقه یا حدود 2 / 21 ساعت فعالیت فیزیکی شدت متوسط داشته باشید.اما اگر می خواهید حتی مقادیر بالاتری از کالری را بسوزانید, هر هفته به مدت 300 دقیقه هدف گذاری کنید.

فعالیت با شدت متوسط برای همه متفاوت خواهد بود.شما باید هدف خود را از نفس کشیدن و تعریق کم کنید و حداقل 20 تا 30 دقیقه بتوانید فعالیت خود را حفظ کنید.

تمریناتی مانند:

پیاده روی سریع، جاگینگ / دویدن، شنا کردن، کیک بوکسینگ یا استفاده از اسکی فضایی برایتان مفید خواهد بود.

دوتا سه روز تمرین کنید. علاوه بر کاردیو چنانچه بخش ورزش و تناسب اندام نمناک توصیه می کند ، می توانید ورزش هایی شامل تمرین فواصل زمانی بالاتر یا شدید تر HIIT را انجام دهید. HIIT می توانند به سوزاندن کالری های اضافی در هر هفته کمک کنند.

HIIT نوع جدیدتری از ورزش است:

مطالعاتی که انجام شده اند نشان می دهند که شما می توانید مقدار قابل توجهی کالری را در مدت زمان کوتاه تری بسوزانید. به علاوه بدن شما کالری بیشتری از چربی می گیرد.

HIIT هم چنین برای افزایش سوخت و یا توانایی بدن برای سوزاندن کالری های اضافی برای ساعت ها بعد از اتمام ورزش و گاهی اوقات تا 24 ساعت، عالی است.

یک مثال از یک تمرین HIIT می تواند این مورد باشد:1 دقیقه از دویدن به دنبال آن 1.5 دقیقه از دویدن ملایم. این فعالیت ها حدود 20 دقیقه تکرار می شوند، به اضافه 5 دقیقه گرم کرددن و یک دقیقه خنک کردن بدن.

فعالیت های سبک زندگی خود را افزایش دهید. برای ادامه دادن به افزایش کل کالری خود در هفته، سعی کنید حرکت خود را در طول روز افزایش دهید. هر چه بیشتر فعال باشید کالری بیشتری مصرف می کنید.

سبک زندگی یا فعالیت پایه ای چیزهایی هستند که شما در یک روز معمولی انجام می دهید - پیاده روی می کنید و یا کارهای خانه انجام می دهید.

مشارکت خود را در این نوع فعالیت ها افزایش دهید و قدم های خود را تا جایی که ممکن است افزایش دهید. سعی کنید چند بار دیگر از پله ها بالا و پایین بروید، راه طولانی تری را طی کنید و از مقصد خود دور شوید، پارکینگ را دور بزنید و یا در طی یک استراحت بدوید.

نکات تکنیکی برای کاهش وزن در یک هفته

پرش از میان وعده ها:

گنجاندن یک میان وعده یا دو وعده سالم می تواند بخشی از برنامه کاهش وزن شما باشد. اما اگر علاقمند به از دست دادن مقدار زیادی وزن باشید، میان وعده های اضافی را قطع کنید و به کنترل کالری کلی خود کمک کنید.

اگر در میان وعده های غذایی احساس گرسنگی می کنید، سعی کنید یک لیوان آب یا قهوه بدون شیر و شکر بخورید.اگر باید میان وعده غذای خود را بخورید، انتخاب های غذایی خود را با 100 - 150 کالری حفظ کنید.

هم چنین مطمئن شوید که آن ها پروتئین لخم دارند، تا به شما در رسیدن به هدف پروتئینی تان کمک کنند.مثال هایی از تنقلات مناسب عبارتند از:یک مشت بادام یا سایر آجیل ها، یک لیوان شیر سویا، یک قاشق سوپ خوری (15 میلی لیتر) حمص، یک تخم مرغ آب پز و یا ماست بدون چربی.

مدیریت دیگر عوامل سبک زندگی برای کاهش وزن 5 کیلویی یک هفته ای:

هر شب 7 تا 9 ساعت بخوابید. خواب برای سلامتی شما بسیار مهم است.وقتی تلاش می کنید وزن خود را از دست بدهید، نقش انتقادی تری در این زمینه ایفا می کند.

حتی اگر یک رژیم غذایی برای یک هفته داشته باشید، خواب کافی حیاتی است.

استرس را مدیریت کنید. استرس بیش از حد می تواند باعث شود بدن شما وزن کم کند. مدیریت و کاهش استرس تا حد ممکن.

  • sahar art
  • ۰
  • ۰

رژیم فضانوردی توسط متخصصان به گونه ای طراحی شده است که مواد مغذی در آن ها گنجانده شود تا فضانوردان بتوانند از مشکلات معده و شکمی جلوگیری کنند، اگرچه این رژیم به دلایل دیگری نیز مشهور است که یکی از آنها کاهش وزن است. با این رژیم غذایی می توان با سرعت زیادی کاهش وزن داشت.

رژیم فضانورد

ماهیت رژیم فضانوردی

این رژیم در سال 1960 برای فضانوردانی طراحی شد که به فضا می رفتند و متخصصان این رژیم را طوری طراحی کردند که تا جایی که می توانند گاز موجود در معده را کاهش دهند و مواد لازم را نیز به فضانوردان برسانند که مشکلات گوارشی را می توان با استفاده از غذا های مناسب کاهش داد.

ویژگی کاهش وزن را نمی توان از این رژیم جدا کرد و در حقیقت افراد ممکن است در طول دو هفته چند کیلو کاهش وزن داشته باشند و خبر خوب اینجا است که برای استفاده از این رژیم، مجبور نیستید تا فضانورد شوید و این رژیم طرفداران بسیار زیادی دارد و بسیاری از افراد سیاسی و مسئولان برای کاهش وزن سریع به این رژیم روی می آورند.

این رژیم را می توان به سادگی دنبال کرد و نتایج سریعی را از آن گرفت و با دیدن نتایج، انگیزه بیشتری را به دست آورد و بعد از هفته اول، می توانید ببینید که لباس های شما به طور کاملا مشهودی گشاد شده اند.

فواید رژیم فضانوردی

فایده اصلی رژیم فضانوردی کاهش وزن می باشد و کربوهیدرات کم و پروتئین بالا باعث می شود که در زمان کم وزن خود را کاهش دهید و به همین دلیل این رژیم را برای افرادی که می خواهند در کوتاه مدت لاغر شوند مناسب می دانیم.

زمانی که دوباره کربوهیدرات ها و چربی های خوب را به رژیم خود برگردانید، کاهش وزن شما سرعت کمتری پیدا می کند اما می توانید همچنان به خوردن غذاهای سالم ادامه دهید و تمرینات نسبتاً ملایمی را به روتین روزانه خود اضافه کنید تا کاهش وزن شما همچنان ادامه داشته باشد.

یکی دیگر از فواید این رژیم، ساده بودن آن می باشد که این رژیم را می توان به سادگی و راحتی دنبال کرد و تنها کافیست که کربوهیدرات و چربی را کاهش دهیم و به دنبال غذاهایی باشیم که پروتئین بالایی دارند.

قوانین کوتاهی نیز در این مورد وجود دارد و به شما یادآوری می کند که این 13 روز را چگونه بگذرانید و از طرفی بهتر است که مانند هر رژیم دیگری یک دفترچه تهیه کنید و هر چه را که در روز مصرف می کنید، داخل آن ثبت کنید تا هدف تان را فراموش نکنید.

این رژیم یک رژیم کوتاه مدت محسوب می شود پس باید در این دو هفته خودتان را محدود کنید تا نتایج آن را ببینید. زمانی که این دو هفته به پایان رسید، می توانید به روتین و رژیم نرمال خود برگردید.

 

قوانین رژیم فضانوردی

رژیم فضانوردی حدود 12 روز طول می کشد و این رژیم را می توان بعد از دو هفته کامل شدن دوباره تکرار کرد. قوانین این رژیم شامل دوری کردن از قند و چربی، محدود کردن کربوهیدرات، نوشیدن دو لیتر آب در روز و مصرف 500 کالری در روز می باشد.

دوری کردن از چربی به این معناست که باید کاملا غذا های فاقد چربی را استفاده کرد پس برای پخت و پز نباید از هیچ نوع روغنی استفاده کنید و قند نیز فقط قند سفید را شامل نمی شود و باید از غذاهای قند دار مثل کیک ها، کلوچه ها و شیرینی جات دوری کرد.

رژیم فضانوردی همچنین حاوی کربن پایینی است، پس نان و گندم و دیگر غلات ها در آن محدود می شوند و همجنین باید کربوهیدرات هایی مثل برنج و سیب زمینی را نیز فاکتور گرفت.

برای کاهش وزن معمولا نوشیدن دو لیتر آب پیشنهاد می شود، اما اگر بیش از این مقدار آب بنوشید، بهتر است و آب یکی از اجزای کلیدی برای کاهش وزن است و کل بدن را پر می کند که کمتر احساس گرسنگی کنید.

این رژیم کالری بسیار پایینی دارد و به دلیل کمبود کالری بیش از حد، توصیه ما این است که بیشتر از دو هفته از این رژیم استفاده نکنید.

برای کاهش وزن در کوتاه مدت، این رژیم می تواند راهی عالی باشد که خیلی سریع نتایج آن را ببینید و این رژیم را همچنین می توانید چند بار در سال تکرار کنید تا کاهش وزن بیشتری داشته باشید.

برای لاغری با کمک رژیم فضانورد چه بخوریم؟

در رژیم فضانوردی می توانید گوشت، ماهی، تخم مرغ و سبزیجات بخورید. سبزیجات را می توانید هر چقدر که خواستید مصرف کنید و از طریق آن گرسنگی خود را کاهش دهید و سبزیجات بخارپز نیز می تواند در طولانی مدت شما را سیر نگه دارد تا 13 روز این دستورات را به کار بگیرید و بعد به رژیم طبیعی خود برگردید.

در رژیم فضانورد از چه موادی دوری کنیم؟

مثل تمام رژیم ها، مواد غذایی هستند که باید در رژیم فضانوردی از آن ها دوری کرد و در این قسمت لیستی از این غذاها را برایتان آورده ایم:

  • قند و شکر
  • نوشابه و آبمیوه
  • شیر و محصولات لبنی
  • الکل
  • سبزیجات نشاسته دار، شامل سیب زمینی، چغندر، هویح و هویج وحشی
  • برنج و پاستا
  • نان
  • محصولات گوشتی سوخاری
  • کره و مارگارین

نمونه برنامه غذایی در رژیم فضانورد :

در این قسمت یک نمونه از برنامه غذایی این رژیم آورده شده است تا بدانید که چه بخورید.

می توانید این غذا های مطرح شده در ورزش و تناسب اندام نمناک را با نوع مشابه و مورد علاقه خود تغییر دهید و یکی از این گزینه ها را برای هر وعده در روز انتخاب کنید.

صبحانه

  • 100 گرم پنیر، تخم مرغ آب پز، قهوه یا چای بدون شکر.
  • تن ماهی، بادمجان سوخاری، قهوه بدون شکر یا چای.
  • پنیر دلمه شده، قهوه بدون شکر یا چای، گل کلم.
  • املت با پنیر، قهوه بدون شکر یا چای.
  • تخم مرغ با قارچ و گوجه، قهوه بدون شکر یا چای

نهار

  • گوشت کبابی، سالاد یونانی، سوپ کرفس.
  • گوشت قرمز، کاهو، سوپ سبزیجات.
  • سالاد تخم مرغ، سوپ گوجه .
  • ماهی آبپز، کلم ترشی.
  • مرغ کبابی، سالاد سبزیجات.

ماهی از غذاهای مناسب در رژیم فضانورد

شام

  • ماهی سوخاری و سالاد.
  • گوشت کبابی با لوبیا سبز د بروکلی.
  • ژامبون با گوجه و نخود فرنگی.
  • مرغ سوخاری با لوبیا سبز و کدو تنبل.
  • ماهی سرخ شده بدون روغن با بروکلی و گل کلم.

چگونه مشکلات معده را از بین ببریم؟

اگر از مشکلات هضم غذا رنج می برید، حتما سبک زندگی شما دچار مشکل است و باید آن را تغییر دهید و همچنین رژیم فضانوردی می تواند در این امر به شما کمک کند.

مهم ترین چیز در رژیم غذایی فضانوردی، حذف کربوهیدرات ها می باشد و زمانی که سیستم گوارشی از حالت تعادل خود خارج می شود، کربن ها و قند ها می توانند این حالت را تشدید کنند و به همین دلیل شما احساس نفخ و وجود گاز در معده خواهید داشت و همچنین ممکن است دچار سندروم روده شوید که می توانید با رژیم هایی که حاوی پروتئین زیادی می باشند آن را بهبود ببخشید.

تنها کافیست که توصیه های زیر را رعایت کنید:

  • در طول روز آب بنوشید.
  • از غذاهای پرچرب، ادویه دار و سرخ کردنی، شیرینی جات ، چای سیاه، نوشیدنی های قند دار و الکل دوری کنید.
  • سیگار نکشید.
  • پروبیوتیک ها را امتحان کنید.
  • بعد از غذا خوردن دراز نکشید.
  • غذا را به جای کره با روغن زیتون بپزید.
  • چای را همراه با موادی مثل زنجبیل، بابونه و نعناع بنوشید.
  • آلو بخورید.
  • sahar art
  • ۰
  • ۰

خیار به سبب فواید بی شمارش، میوه ای شناخته شده است که از بی آبی بدن جلوگیری نموده و سبب آبرسانی و مرطوب نگه داشتن بدن می شود. خیار حاوی مواد مغذی غنی شامل ویتامین cوk است و به کاهش وزن نیز کمک می کند. این میوه چنانچه در بخش سلامت نمناک و در مطلب خواص خیار گفته شد با درصد چربی و کالری کم در هر غذایی مثل ساندویچ و سالاد مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه، به فواید خیار و دلایل جالب اضافه نمودن آن به رژیم غذایی می پردازیم و بدانید که چرا خیار بهترین میوه برای کاهش وزن است:

خیار برای لاغری

چرا خیار به لاغری و کاهش وزن کمک میکند

1-غذای کم کالری و کم چرب

درصد چربی خیار صفر است و همین امر آن را بهترین میوه برای کاهش وزن ساخته است. می توانید آن را در سالاد استفاده کنید یا آن را به تنهایی بخورید یا رنده شده ی آن را به آب لیمو اضافه نموده، نمک و مقداری فلفل به آن افزوده و بنوشید و لذت ببرید و به مرور شاهد کاهش وزن خود باشید.

2- خیار میزان قند کمی دارد:

قند در هر شکل و فرمی، احتمال چاقی را افزایش می دهد و پیشنهاد می شود تا از آن اجتناب شود، خیار میزان ناچیزی قند دارد و همین امر در کاهش وزن موثر است.

3- خیار برای درمان یبوست:

سوءهاضمه و یبوست باعث نفخ شکم می شود. خوشبختانه خیار به دلیل فیبر و خاصیت آبرسانی اش به نجات این مشکل آمده است. رژیمی که سرشار از خیار باشد، به پاکسازی بدن و جلوگیری از یبوست کمک میکند.

4- خیار عامل سم زدایی و پاکسازی بدن:

اگر نگاهی به شکم خود بیندازید می بینید که بدنتان باید دائما سم زدایی شود. دانه های خیار ادرار آور است، همین امر سبب خارج سازی سموم بدن و تامین آب کافی برای بدن می شود و ماهیچه های شکم را سفت و محکم نگه می دارد.

5-خاصیت آبرسانی خیار  به بدن:

خیار از 90 درصد آب تشکیل شده و بدن را مرطوب نگه می دارد. یک بدن مرطوب به کاهش وزن کمک می کند.

چگونه و از چه روشی خیار سبب کاهش وزن میشود؟

اولین چیزی که به هنگام کاهش وزن به ذهن شما می رسد، این است که میزان کالری دریافتی خود را کاهش دهید. خیار به شما در این باره کمک می کند، زیرا مقدار کالری کمی دارد.

حاوی تنها 14 کالری است، یعنی کمتر از یک درصد نیاز روزانه. وتنها به اینجا خاتمه نمی یابد. خیار میوه ی بدون چربی است بنابراین میتوانید هرچه قدر که می توانید از این میوه بخورید، بدون آنکه نگران اضافه وزن خود باشید.

رعایت رژیم غذایی سرشار از خیار به کاهش وزن کمک می کند. این چهار تکنیک ساده به شما کمک می کند تا وزن خود را به آسانی کم کنید.

1-آب خیار بنوشید

روزانه آب خیار بنوشید، این کار بدن شما را پاک و سالم نگه می دارد. همه ی کاری که باید انجام دهید این است که تکه های خیار را درون مخلوط کن بریزید و به آن مقداری آب لیمو، گشنیز، آب آلوئه ورا و تکه زنجبیل اضافه کنید و با یکدیگر ترکیب کنید.

بدلیل خاصیت سلامتی اش، این نوشیدنی را هر روز صبح با معده ی خالی بنوشید، زیرا سبب کاهش وزن می شود و شما را در کل روز فعال و سرحال نگه می دارد.

2-سالاد خیار

تنها خوردن یک تکه ی کامل از خیار قبل از وعده ی غذایی به طور کامل به کاهش اشتهای شما کمک می کند، اما اگر نگران مواد مغذی هستید، آرام باشید.

خیار غنی از آنتی اکسیدان، ویتامین ها و مواد معدنی است. فقط خیار را به همراه نمک و فلفل قبل از وعده غذایی بخورید، این کار از زیاد خوردن شما جلوگیری می کند و با کاهش کالری سبب کاهش وزن می شود .

3-ماست و خیار

ماست و خیار یک غذای خوشمزه ی دیگری است که می توانید برای خود تهیه کنید. کاری که باید انجام دهید این است که خیار را خرد کنید و به همراه نمک و فلفل به ماست اضافه کنید .

میتوانید مقداری پیاز و گوجه را بمنظور افزایش طعم به آن اضافه کنید، که سبب کاهش کالری و کاهش وزن نیز می شود.

4-اسموتی خیار

اگر طرفدار اسموتی هستید، اسموتی خیار می تواند گزینه مناسبی برای کاهش وزن شما باشد. این نوشیدنی سبب پاکسازی و سلامت بدن شما میشود. در بخش ورزش و تناسب اندام نمناک می خوانید که کاری که باید بکنید این است که تکه های خیار را درون مخلوط کن ریخته، بهمراه مقداری سیب سبز، آب لیمو و یک مشت برگ نعنا و همه را با هم مخلوط کنید، سپس یک تکه یخ به آن افزوده و هر موقع که خواستید آن را بنوشید.

آب خیار چرا و به چه دلیلی در لاغری و کاهش وزن کمک می کند؟

- خود آب می تواند به شما کمک کند وزن خود را به طرق مختلفی کاهش دهید - به شما کمک می کند هیدراتاسیون خود را حفظ کنید ، سموم را از سیستم بدنی خود حذف کرده و حتی بعنوان یک مهارکننده اشتها عمل می کند. آب پر شده با خیار یا بهتر بگوییم آب خیار حاوی بسیاری از مواد مغذی است که متابولیسم شما را افزایش می دهد و این روند کاهش وزن را تسریع می بخشد.

- سبزیجات غنی از فیبر و آب مانند خیار می تواند به شما کمک کند تا مدت بیشتری طول بکشد تا احساس گرسنگی کنید و همین مصرف کالری در شما را کاهش میدهد. خیار همچنین به عنوان عامل سم زدایی عمل می کند، از این رو، می تواند به جلوگیری از نفخ کمک کند.

- آب خیار بسیار کم کالری است و حاوی چربی نیست و یکی از بهترین مواد غذایی برای کاهش وزن است.

چگونه آب خیار را تهیه کنیم؟

تهیه ی آب خیار کاملا ساده است. خیار را به طور صحیح بشویید و آن را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید، سپس تکه های خیار را درون یک شیشه یا یک لیوان آب بریزید ،سپس تکه های لیموی خرد شده را به آب خیار اضافه کنید،قبل از خوردن و سرو کردن آن، لیمو و آب خیار را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید.

برای نتیجه بهتر میتوانید یک شب تا صبح آن را در یخچال نگه دارید. اکنون آن را درون یک لیوان بزرگ ریخته و آماده ی مصرف کنید. این یکی از سالم ترین نوشیدنی ها نه تنها برای کاهش وزن بلکه برای سلامت کلی بدن است.

  • sahar art
  • ۰
  • ۰

قبل از اینکه صبحانه خود را برنامه ریزی کنید، مهم است بدانید که کاهش وزن چگونه رخ می دهد. برای کاهش چربی های شکم، باید چربی کلی بدن را کاهش دهید چون نمی توانید ناحیه خاص را برای کاهش وزن هدف قرار دهید.

صبحانه رژیمی

برای انجام این کار، باید مصرف کالری را با دنبال کردن رژیم غذایی سالم، کاهش کالری و افزایش فعالیت فیزیکی، کاهش دهید. اگر بتوانید کمبود کالری روزانه 500 تا 1000 کالری روزانه ایجاد کنید، می توانید 1 کیلو در هفته وزن کم کنید، که برخی از آن ها از اطراف بخش میانی هستند.

صبحانه رژیمی و کاهش وزن:

وعده صبح نقش مهمی در کاهش وزن به چند دلیل دارد. اول، اینکه ناشتا نیستید و برای متابولیسم انرژی می گیرید دوم اینکه، از گرسنگی شدید قبل از ظهر و ظهر که با غذاهای ناسالم و کم کالری پرخوری کنید جلوگیری می کند.

بهترین صبحانه برای کاهش وزن چیزی است که غنی از مواد مغذی مثل پروتیین و فیبر است، در حالی که هنوز کالری روزانه برای کاهش وزن مناسب است.

پروتیین و فیبر :

صبحانه باید بسیار مفید باشد و شما را سیر کرده که تا زمان ناهار احساس کامل بودن داشته باشید، بدون اینکه کالری بیشتری ارائه دهید. مراکز کنترل و پیش گیری از بیماری ها گزارش می دهند که بهترین غذاها برای کاهش وزن آن هایی هستند که در چگالی انرژی کم هستند به این معنی که آن ها کالری کمی در هر گرم دارند.

این غذاها، مانند سبزیجات و میوه ها، همچنین غنی در ویتامین، مواد معدنی و فیبر هستند ماده مغذی دیگر، پروتیین گوشت، تخم مرغ، ماهی، سویا، کینوا ، آجیل و دانه ها است. طبق مقاله ای که در مجله "تغذیه بالینی" در ماه مه 2008 منتشر شد، پروتیین بیش از چربی و کربوهیدرات احساس سیری ایجاد می کند و همچنین انرژی را افزایش می دهد زیرا بدن باید سخت تر کار کند.

صبحانه رژیمی چیست و چگونه باعث لاغری می شود؟

وعده عالی :

درست کردن یک صبحانه با پروتئین ها و فیبر آسان است چون بسیاری از غذاها غنی در این مواد مغذی هستند یک جفت تخم مرغ کامل یا سفیده تخم مرغ با یک برش کامل از نان برشته و میوه تازه، املت را با اسفناج، گوجه فرنگی و قارچ درست کنید و در کنار چند تکه طالبی تازه آن را سرو کنید.

مهم است کمی چربی های سالم در صبحانه داشته باشید، بنابراین یک تکه از آووکادو را به املت اضافه کرده و یا کمی گردوی خرد شده را روی کاسه میوه بریزید.

و اما صبحانه رژیمی خوشمزه

برای لاغری و کوچک شدن شکم حتما نباید مواد غذایی بدون طعم و مزه را مصرف کنید و با استفاده از مواد اولیه چربی سوز می توانید یک صبحانه رژیمی فوق العاده خوشمزه را تهیه کنید.

طرز تهیه آماده سازی یک صبحانه رژیمی لاغر کننده 

مواد مورد نیاز برای تهیه صبحانه رژیمی

  • آلوی گوشتی 5 تا 7 عدد
  • کفیر یا ماست کم چرب 1 فنجان
  • پودر تخم کتان 1 قاشق غذا خوری
  • آرد جو دو سر 2 قاشق غذاخوری
  • پودر کاکائو 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه صبحانه رژیمی برای کوچک کردن شکم

• 100 میلی گرم آب جوش در ظرفی ریخته و آلوهای خشک را 10 تا 15 دقیقه در آن می خیسانیم.

• در ظرفی جداگانه کاکائو،پودر تخم کتان و آرد جو دو سر را با هم مخلوط می کنیم.

• به مواد داخل ظرف یک فنجان کفیر اضافه کرده و خوب هم می زنیم .

• آلوهای خیس خورده را خرد می کنیم و به داخل ظرف اضافه کرده و هم می زنیم.

• همه مواد را هم می زنیم تا ترکیب یکدستی حاصل شود .

• این صبحانه را در یخچال بگذازید و از آن استفاده کنید.

• بهتر است صبحانه روز بعد را عصر روز قبل آماده کنید.

• با خوردن این صبحانه در ماه می توانید دو و نیم کیلوگرم وزن خود را مخصوصا از ناحیه شکم ، کم کنید .

• قبل از استفاده از این صبحانه با پزشک خود مشورت نمایید. 

  • sahar art
  • ۰
  • ۰

رژیم کتو یا کتوژنیک یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم است که بدن را به یک دستگاه چربی سوز تبدیل می کند. از آنجایی که میلیون ها نفر قبلا تجربه اش کرده اند، مزایای اثبات شده زیادی برای کاهش وزن، سلامتی و عملکرد دارد اینها شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است.

رژیم کتوژنیک

این کاهش کربوهیدرات بدن شما را به یک وضعیت متابولیکی به نام کتوسیس تبدیل می کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، بدن شما فوق العاده برای سوختن چربی برای تولید انرژی کار می کند ؛ همچنین در کبد، چربی را به کتون تبدیل می کند که می تواند انرژی را برای مغز فراهم کند. رژیم های کتوژنیک می تواند باعث کاهش شدید قند خون و انسولین شود همراه با افزایش کتون ها، مزایای سلامتی فراوانی دارد

انواع مختلف رژیم های کتوژنیک:

چندین نسخه از رژیم غذایی کتوژنیک وجود دارد، از جمله:

رژیم استاندارد کتوژنیک (SKD):

این یک رژیم حاوی کربوهیدرات بسیار کم، پروتئین متوسط ​​و چربی بالا است. به طور معمول حاوی 75٪ چربی، %20 و پروتئین و %5 کربوهیدرات است.

رژیم کتوژنیک سیکلی (CKD):

این رژیم شامل دوره هایی از کربوهیدرات بالاتر، مانند میزان کربوهیدرات 5 روز کتوژنیک را در 2 روز دریافت کرد.

رژیم غذایی هدفمند کتوژنیک (TKD):

این رژیم غذایی شما را قادر به اضافه کردن کربوهیدرات در اطراف تمرینات می کند.

رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا:این یک رژیم مشابه استاندارد کتوژنیک است، اما پروتئین بیشتری دارد. این نسبت غالبا 60% چربی، پروتئین %35 و 5% و کربوهیدرات است با این حال، تنها رژیم های استاندارد و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا مورد مطالعه قرار گرفته اند.

فواید کلی رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن و لاغری

رژیم های غذایی سیکلی یا هدفمند، روش های پیشرفته تری هستند و در درجه اول توسط بدنسازان و ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرند.

رژیم های غذایی کتوژنیک می توانند به کاهش وزن کمک کنند .

رژیم کتوژنیک یک راه موثر برای کاهش وزن و کاهش عوامل خطر برای بیماری است.

در واقع، تحقیقات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک بسیار عالی است و اغلب به عنوان رژیم کم چربی توصیه می شود.

این رژیم آنقدر خوب است که می توانید بدون شمارش کالری و محاسبه، وزن کم کنید.

یک مطالعه نشان داد افرادی که رژیم غذایی کتونی را دارند، 2.2 برابر وزن بیشتری را نسبت به رژیم غذایی کم چربی دارند، کم می کنند.

سطح کلسترول تری گلیسیرید و HDL رل نیز بهبود می دهد.

یک مطالعه دیگر نشان داد افرادی که در رژیم غذایی کتوژنیک دارند، سه برابر بیشتر از رژیم غذایی توصیه شده توسط سازمان دیابت انگلیس ارائه شده، وزن کم می کنند.

دلایل متعددی وجود دارد که رژیم غذایی کتوژنیک نسبت به یک رژیم کم چربی بهتر است، از جمله افزایش پروتئین دریافتی، که مزایایی فراوانی دارد. افزایش کتون ها، کاهش سطح قند خون و بهبود حساسیت انسولین نیز ممکن است نقش کلیدی ایفا کنند.

خواص و فواید درمانی رژیم مخصوص لاغری کتوژنیک

رژیم های کتوژنیک برای دیابت و پیش دیابت:

دیابت با تغییرات متابولیسم، قند خون بالا و اختلال عملکرد انسولین را تغییر می دهد. رژیم کتوژنیک می تواند به شما در از دست دادن چربی اضافی کمک کند، که با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک ارتباط دارد. یک مطالعه نشان داد که رژیم کتوژنیک، حساسیت به انسولین را تا 75٪ بهبود می دهد ؛

مطالعه دیگری در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که 7 نفر از 21 شرکت کننده قادر به متوقف کردن استفاده از تمام داروهای دیابت بودند. در مطالعه دیگری، گروه کتوژنیک 24.4 پوند (11.1 کیلوگرم) وزن کم کردند، در مقایسه با 15.2 پوند (6.9 کیلوگرم) در گروه کربوهیدرات بالاتر.

این یک مزیت مهم برای در نظر گرفتن ارتباط بین وزن و دیابت نوع 2 است. علاوه بر این، 95.2٪ از گروه کتوژنیک همچنین قادر به توقف و یا کاهش داروهای دیابتی بودند، در مقایسه با 62% در گروه کربوهیدرات بالا.

 

رژیم کتوژنیک و درمان بیماری ها

رژیم کتوژنیک به عنوان یک ابزار برای درمان بیماری های عصبی مانند صرع عاملی موثر است. مطالعات در حال حاضر نشان داده است که رژیم غذایی می تواند منافعی برای طیف گسترده ای از شرایط سلامتی مختلفی داشته باشد، مانند:

بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک می تواند عوامل خطر مانند چربی بدن، سطح کلسترول HDL، فشار خون و قند خون را بهبود بخشد.

سرطان: در حال حاضر این رژیم برای درمان انواع مختلف سرطان و کاهش رشد تومور مورد استفاده قرار می گیرد.

بیماری آلزایمر: رژیم کتو می تواند علائم بیماری آلزایمر و پیشرفت آن را کاهش دهد.

صرع: تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک باعث کاهش شدید تشنج در کودکان مبتلا به صرع می شود.

رژیم کتوژنیک مناسب برای درمان بیماری ها

بیماری پارکینسون:یک مطالعه نشان داد که این رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک می کند.

سندرم تخمدان پلی کیستیک:رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش سطح انسولین کمک کند، که ممکن است نقش کلیدی در سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشد.

آسیب مغزی: یک مطالعه حیوانی نشان می دهد که این رژیم غذایی می تواند باعث کاهش تراکم آسیب دیدگی و کمک به بهبودی پس از آسیب مغزی می کند.

آکنه: سطوح انسولین پایین و خوردن شکر کمتر یا غذاهای فرآوری شده ممکن است به بهبود آکنه کمک کند.با این حال، در نظر داشته باشید که تحقیق در بسیاری از این زمینه ها تا نتیجه واقعی بسیار فاصله دارد.

 

برنامه رژیم کتوژنیک و بخور نخورهای این رژیم لاغری

از غذاهایی که در رژیم کتوژنیک باید اجتناب کرد:

هر غذایی با کربوهیدرات بالا باید محدود شود ، در اینجا یک لیست از غذاهایی است که باید بر روی یک رژیم کتوژنیک کاهش یابند یا حذف شوند:

غذاهای شیرین: نوشابه، آب میوه، اسموتی ها، کیک، بستنی، آب نبات، و غیره.

دانه یا نشاسته: محصولات مبتنی بر گندم، برنج، ماکارونی، غلات و غیره.

میوه: همه میوه ها، به جز بخش های کوچکی از انواع توت ها مثل توت فرنگی.

لوبیا یا حبوبات: نخود فرنگی، لوبیا، عدس، نخود و غیره.

اجتناب های رژیم کتوژنیک 

ریشه و غده سبزیجات: سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، هویج، هویج وحشی و غیره.

محصولات کم چربی یا رژیمی: این خوراکی ها بسیار پردازش شده اند و اغلب حاوی کربوهیدرات بالایی هستند.

برخی از چاشنی ها یا سس ها: اینها اغلب حاوی قند و چربی ناسالمی هستند.

چربی ناسالم: مصرف روغن های گیاهی، سس مایونز و غیره را محدود کنید.

الکل: به علت داشتن کربوهیدرات، بسیاری از نوشیدنی های الکلی می توانند از رژیم کتوز خارج شوند.

غذاهای رژیمی بدون قند: اینها اغلب دارای الکلهای قندی هستند که در بعضی موارد ممکن است سطح کتون را تحت تأثیر قرار دهند. این غذاها نیز بسیار پردازش می شوند.

نخوردنی های رژیم کتوژنیک 

غذاهای رژیم کتوژنیک برای خوردن و آنچه باید بخورید :

شما باید اکثر وعده های غذایی خود را در محدوده این غذاها داشته باشید:

گوشت: گوشت قرمز، استیک، ژامبون، سوسیس، بیکن، مرغ و بوقلمون.

ماهی های چرب: مانند ماهی سالمون، ماهی قزل آلا، ماهی تن و ماهی خال مخالی.

تخم مرغ: برای دریافت امگا 3، کل تخم مرغ را بخورید.

کره و خامه: در صورت لزوم از نوع گیاهی استفاده کنید.

در رژیم کتوژنیک چه میتوانم بخورم؟

پنیر: پنیر فرآوری نشده (چدار، بز، خامه ای، آبی یا موتزارلا).

آجیل و دانه: بادام، گردو، بذر کتان، دانه کدو تنبل، تخم چیا، و غیره.

روغن های سلامتی: در ابتدا روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن آووکادو.

آووکادو: کل آووکادو یا گواکامولی.

سبزیجات کم کربوهیدراتی: بیشتر سبزیجات سبز، گوجه فرنگی، پیاز، فلفل و غیره

ادویه: شما می توانید از نمک، فلفل و گیاهان و ادویه جات مختلف استفاده کنید.

خوردنی های رژیم کتوژنیک  

یک برنامه غذایی بر اساس رژیم لاغری کتوژنیک برای یک هفته

برای کمک به شما برای شروعتان، در این بخش از تناسب اندام و رژیم های لاغری در نمناک یک برنامه رژیم غذایی کتوژنیک را برای یک هفته آورده ایم:

دوشنبه :

صبحانه:بیکن، تخم مرغ و گوجه فرنگی.

ناهار:سالاد مرغ با روغن زیتون و پنیر فتا.

شام:ماهی قزل آلا با مارچوبه پخته شده در کره.

 

برنامه غذایی هفتگی لاغری با رژیم کتوژنیک 

سه شنبه:

صبحانه:املت تخم مرغ، گوجه فرنگی، ریحان و پنیر بز.

ناهار:شیر بادام، کره بادام زمینی، پودر کاکائو و میلک شیک استویا.

شام:گوشت قل قلی، پنیر چدار و سبزیجات.

 

رژیم غذایی کتوژنیک برای لاغری

چهار شنبه:

صبحانه:یک میلک شیک کتوژنیک.

ناهار:سالاد میگو با روغن زیتون و آووکادو.

شام:گوشت قرمز با پنیر پارمسان، بروکلی و سالاد.

 

در رژیم کتوژنیک چه غذایی باید بخوریم؟

پنج شنبه:

صبحانه:املت با آووکادو، سالسا، فلفل، پیاز و ادویه جات.

ناهار:تعدادی آجیل و کرفس با گواکامولی و سالسا.

شام:مرغ با پاستو و پنیر خامه ای همراه با سبزیجات.

 

رژیم کتوژنیک و برنامه غذایی هفتگی

جمعه:

صبحانه:ماست بدون قند با کره بادام زمینی، پودر کاکائو و استویا.

ناهار:گوشت گاو سرخ شده در روغن نارگیل با سبزیجات.

شام:همبرگر با بیکن، تخم مرغ و پنیر.

 

با رژیم کتوژنیک خیلی سریع لاغر شوید

شنبه:

صبحانه:املت ژامبون و پنیر با سبزیجات.

ناهار:برش ژامبون و پنیر با آجیل.

شام:ماهی سفید، تخم مرغ و اسفناج پخته شده در روغن نارگیل.

 

غذاها در رژیم کتوژنیک 

یکشنبه:

صبحانه:تخم مرغ سرخ شده با بیکن و قارچ.

ناهار:برگر با سالسا، پنیر و گااکامولی.

شام:استیک و تخم مرغ با سالاد جانبی.

برنامه غذایی در رژیم لاغری کتوژنیک 

همیشه سعی کنید سبزیجات و گوشت را در طولانی مدت بچرخانید، زیرا هر نوع از اینها، مواد مغذی و مزایای سلامتی خاصی را فراهم می کند. 

عوارض جانبی رژیم کتوژنیک و چگونگی به حداقل رساندن آنها:

  • هرچند رژیم کتوژنیک برای افراد سالم ایمن است، اما در حالی که بدن شما سازگار است، ممکن است عوارض جانبی اولیه ایجاد شود.
  • این اغلب به عنوان آنفولانزا کتو شناخته می شود و معمولا ظرف چند روز تمام می شود.
  • آنفلوانزای کتو شامل انرژی و عملکرد ذهنی ضعیف، افزایش گرسنگی، مشکلات خوابیدن، تهوع، ناراحتی گوارشی و کاهش عملکرد ورزشی است.
  • برای به حداقل رساندن این موارد، شما می توانید یک رژیم معمولی کم کربوهیدرات برای چند هفته اول را امتحان کنید. با این کار می توان بدنتان را قبل از اینکه کل کربوهیدرات ها را کاملا حذف کنید، به بدنتان یاد دهید که می تواند چربی هایش را بسوزاند.
  • رژیم کتوژنیک همچنین می تواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را تغییر دهد، بنابراین اضافه کردن نمک به وعده های غذایی و یا مصرف مکمل های معدنی می تواند کمک خوبی باشد.
  • برای مواد معدنی، سعی کنید از 3000 تا 4000 میلی گرم سدیم، 1000 میلی گرم پتاسیم و 300 میلی گرم منیزیم در روز دریافت کنید، تا عوارض جانبی را به حداقل برسانید.
  • حداقل در ابتدا، مهم است که غذا بخورید تا سیر شوید و از گرفتن کالری های اضافی خودداری کنید ، معمولا یک رژیم کتوژنیک باعث کاهش وزن بدون محدودیت کالری می شود.

 

رژیم کتوژنیک چه خطراتی دارد؟

** رژیم کتوژنیک عالی است، اما نه برای همه**

رژیم غذایی کتوژنیک می تواند برای افراد دارای اضافه وزن هستند، دیابت دارند یا به دنبال بهبود سلامت متابولیکی خود استند، عالی باشد ول ممکن است برای ورزشکاران زبده یا کسانی که مایل به اضافه کردن مقدار زیادی عضلات یا وزن هستند، خیلی مناسب نباشد و همانند هر رژیم غذایی، تنها در صورتی کارآمد خواهد بود که بتوانید در طول زمان با آن سازگار شوید. چیزهای کمی نیز درمورد تغذیه رسانی برای داشتن سلامتی قدرتمند و کاهش وزن رژیم غذایی کتوژنیک کامل اثبات شده است.

  • sahar art
  • ۰
  • ۰

در مدت زمان کوتاهی با استفاده از رژیم غذایی جو، می توانید چربی های ذخیره شده را تحریک کنید تا وزن را کاهش دهید. به دلیل ماهیت محدود کننده آن، فقط برای استفاده کوتاه مدت است و برای مدت زیادی آن را استفاده نمی کنند. در سالهای اخیر رژیم غذایی و لاغری جو دوسر بسیار محبوب شده است چون این یک روش سریع و موثر برای کاهش وزن است.

رژیم لاغری جو دوسر

اگرچه یک برنامه پاکسازی است، به این معنی که تنها باید چند روز استفاده شود، این راهی خوب برای کاهش وزن است. اول از همه، بهبود عادات غذایی کلی مهم است و ادامه این برنامه می تواند به تحریک " سوزاندن چربی " درست قبل از تابستان و یا یک رویداد خاص کمک کند. جو دوسر یکی از کاملترین، غلات به شمار می رود و مواد مغذی به بدن می دهد که فعالیت گوارش ، متابولیک و دیگر فرآیندهای مهم را که به مداخله در شاخص توده بدنی کمک می کنند را افزایش می دهد.

رژیم غذایی جو از چه چیزی تشکیل شده است ؟مزایای آن ها برای کاهش وزن چه هستند؟

با توجه به اینکه بسیاری از مردم می خواهند آن را امتحان کنند، ما در این بخش همه چیز را در مورد این غذا و برنامه رژیم غذایی خواهیم گفت.

رژیم غذایی و لاغری جو دوسر چیست و فواید آن کدام است ؟

مصرف منظم جو یکی از عادت هایی است که به بهبود وزن بدن کمک می کند. گنجاندن آن در برنامه غذایی متعادل کمک می کند هضم غذا را بهبود بخشید و احساس سیری بین وعده های غذا داشته باشید ؛ رژیم غذایی جو دوسر یک برنامه پاکسازی برای کاهش وزن درعرض چند روز است. این رژیمی با ارزش غذایی است که کم تر از چیزی که بدن تان نیاز دارد، را تامین می کند به همین دلیل است که نباید بیش از 5 روز استفاده شود. به طور کلی گندم شامل تمام وعده های اصلی غذایی در روز می شود. علاوه بر این، توصیه می شود غذاهایی بخورید که کالری کمی مثل میوه ها، سبزیجات و گوشت بدون چربی دارند.

زمانی که در این رژیم هستید، نمی توانید منابع دیگر کربو هیدرات ها مانند برنج، بنشن، یا پاستا مصرف کنید. علاوه بر این ، باید از خوردن منابع چربی اشباع شده و شکر اجتناب کنید.

فواید رژیم لاغری جو دوسر

گنجاندن جو در غذای اصلی فواید بسیاری برای کاهش وزن و سلامتی شما دارد.علاوه بر این برنامه موثری برای دفع مسمومیت و افزایش متابولیسم بدن است رژیم غذایی جو فواید مهمی دارد که ارزش ذکر آن ها را دارد:

کالری خیلی کم دارد و تاثیر سیرکنندگی دارد که به جلوگیری از اعصبانیت کمک می کند.

جو منبع مهمی از انرژی هستند که به حفظ عملکرد خوب فیزیکی و ذهنی کمک می کنند.

کربوهیدرات در این غذا به کندی جذب می شود و از بالا رفتن قند خون جلوگیری می کند.

جو چربی های اشباع نشده ای دارند که " چربی های خوب " نیز می گویند که به سلامت قلب و عروق کمک می کند.

برای رفع مایعات حفظ شده ایده ال است ، چون ادرار آور است.

به خاطر مقدار قابل توجه فیبر رژیمی، عملکرد هضم را افزایش می دهد و از یبوست جلوگیری می کند با این وجود، مهم است به یاد داشته باشید این رژیم ، ویژگی های رژیم متعادل را ندارد و بنابراین نباید برای مدتی طولانی استفاده شود.

رژیم لاغری جو دوسر برای کاهش 3 تا 5 پوند وزن در 5 روز

اثرات رژیم غذایی جو از فردی به فرد،دیگر بسته به سن و متابولیسم متفاوت است .این مساله برای نوجوانان و افراد مسن توصیه نمی شود چون می تواند بسیار محدود کننده باشد.بسیاری از الگو های غذایی برای به دست آوردن فواید جو وجود دارد . اگرچه، در این مورد، به شما منوی متعادلی می دهیم ، طوری که زیاد افراطی نباشد.

گزینه های صبحگاهی ، صبحانه ی پیشنهادی در رژیم لاغری جو دوسر

  • سه قاشق سوپ خوری جو، یک فنجان شیر بدون جربی و یک قاشق سوپ خوری کشمش
  • یک فنجان جو، شیر گیاهی و اسموتی موز
  • یک کاسه جو با آجیل و کشمش
  • سه قاشق سوپ خوری جو و یک فنجان میوه خرد شده
  • یک فنجان ماست یونانی با دو قاشق سوپ خوری جو

ناهار پیشنهادی در رژیم لاغری جو دوسر

  • یک سالاد سبزیجات سبز که با روغن زیتون و فلفل مزه دار می شود، یک قاشق سوپ خوری جو و یک تکه کوچک مرغ
  • سوپ جو و بخشی از سینه مرغ بریان
  • سه قاشق سوپ خوری جو دو سر و یک کاسه سالاد ترکیبی با مرغ خرد شده
  • سه قاشق سوپ خوری جو دو سر و سالاد با گوجه فرنگی، کاهو و مارچوبه
  • یک بشقاب متوسط از سبزیجات سرخ شده، بخشی از مرغ و یک فنجان شیر جو

گزینه های شام ، پیشنهاد وعده شام در رژیم لاغری جو دوسر

  • ماست یونانی با دو قاشق سوپ خوری جو و یک عدد سیب
  • یک کاسه سالاد سبز و یک فنجان شیر بدون چربی با جو
  • سوپ مرغ با سبزیجات و سه قاشق سوپ خوری آرد جو دو سر
  • تکه ای از مرغ، یک بشقاب سبزیجات پخته و سه قاشق سوپ خوری جو
  • یک کاسه سوپ اسفناج با یک تخم مرغ پخته شده و یک فنجان جو دو سر

میان وعده های صبح و بعد از ظهر

  • یک فنجان جو دو سر و یک مشت فندق
  • یک عدد سیب خرد شده با یک قاشق سوپ خوری جو
  • اسموتی توت فرنگی و موز ، جو 
  • یک کاسه جو دو سر
  • سالاد میوه مورد علاقه

همانند رژیم غذایی دیگر ، رژیم غذایی جو می تواند کمی عوارض جانبی در طول مصرف یا بعد ازآن داشته باشد . ممکن است بعد از اتمام آن واکنش نشان دهید، طوری که برخی افراد پس از بازگشت به عادات غذایی عادی کمی وزن خود را به دست می آورند.

برای اجتناب از افزایش وزن و از دست دادن نتایجی که به دست آوردید، مهم است رژیم متعادلی را ادامه دهید و کالری که می خورید بعد از اتمام این برنامه را کنترل کنید.

  • sahar art
  • ۰
  • ۰

رژیم لاغری روزی نیم کیلو مجموعه ای از برنامه غذایی بسیار موثر در لاغری اصولی و بدون عوارض است که برای رسیدن به نتیجه بهتر در لاغری یک رژیم مطمئن به شمار می رود.

رژیم لاغری روزی نیم کیلو

رژیم دوکان یک برنامه غذایی با پروتئین بالا است، که توسط متخصص تغذیه پیر دوکان طراحی شده است و به افراد در حال رژیم این قول را میدهد که روزی نیم کیلو وزن کم کنند. در طول این رژیم کالری دریافتی روزانه 1600 کالری است.

این رژیم بر پایه انواع اصلی غذاهای خورده شده توسط انسانهای اولیه است:

اکثرا گوشت و پروتئن گیاهی.

در این رژیم تنها اجازه خوردن 100 نوع غذا را دارید-72 غذا گوشتی و 28 غذای گیاهی که در زیر گروه بندی شده اند:

  • گوشت و سیرابی
  • مرغ
  • ماهی
  • غذاهای دریایی
  • تخم مرغ
  • محصولات لبنی
  • پروتئن های سبزیجات-کوننیاکو، سبوس جو دوسر،توفو
  • سبزیجات.

رژیم لاغری روزی نیم کیلو شامل چهار فاز میباشد:

  • فاز حمله
  • فاز کروز
  • فاز تقویت
  • فاز تثبیت

فاز حمله:

این فاز حداقل 5 الی 10 روز طول میکشد که بستگی به میزان وزنی دارد که لازم است کاهش یابد. روزهای اول همیشه سختترین هستند، شما باید با عادات غذایی قدیمی خود مبارزه کنید.

فهرستی از غذاهایی وجود دارد که اجازه خوردن دارید و اینکه چه میزان میتوانید بخورید که روزانه کمتر از 1600 کالری دریافت کنید. شما باید حداقل سه وعده در روز غذا بخورید،با اندازه های مناسب.

از آنجایی که آب برای ممانعت از کم آبی مهک است، باید روزانه بیش از 1/5 لیتر آب بنوشید. رژیم روزانه شما باید شامل 1.5 قاشق غذاخوری جوی دوسر باشد-فرنی مانند، با ماست، در پنکیک یا مافین.

20 دقیقه پیاده روی در هر روز نباید فراموش شود. در این فاز شما میتوانید 1-3 Ibs در دو روز، 3-5 Ibs در سه روز، 4-6 Ibs در پنج روز و بیش از 5 Ibs در 7 الی 10 روز وزن کم کنید.

فازهای رژیم دوکان ، رژیم لاغری روزی نیم کیلو

فاز کروز:

در طول این فاز شما باید روزهایی که تنها پروتئن دریافت میکردید را با روزهای سبزیجات عوض کنید، تا زمانی که به وزن هدف برسید. در این فاز نمیتوانید میوه و سبزیجات نشاسته دار مصرف کنید. کاهش وزن سالم تقریبا دو کیلو در هفته است.

دکتر دوکان پیشنهاد میکند که روزهای پروتئن خالص را جایگزین یک دوم پروتین و یک دوم سبزیجات کنید اما 5 روز پروتئن به همراه 5 پروتین و سبزیجات یا دو پروتئن باشد-5 پروتئن و سبزیجات گزینه دیگری است.

فاز تقویت:

بعد از رسیدن به وزن هدف باید هر کار ممکن را انجام دهید تا آن را حفظ کنید. به جز پروتین ها و سبزیجات معمول میتوانید یک تکه میوه کم شکر، یک برش پنیر و دو تکه نان جو و کربوهیدرات بیشتر مثل برنج یا پاستا در هفته مصرف کنید.

تنها یک روز در هفته خوردن پروتئین لازم است. شما در این مرحله برای هر کیلویی که وزن کرده اید، به مدت ده روز قرار میگیرید.

 

افزودن میوه در فاز تقویت رژیم دوکان

فاز تثبیت:

این فاز شامل برنامه ای برای یک رژیم در تمام طول عمر است:

  • تنها یک روز پروتیئن در هفته
  • خوردن یه قاشق غذاخوری جوی دوسر در روز

جوانب مثبت رژیم دوکان:

1- شما در طول این رژیم واقعا وزن کم خواهید کرد، مخصوصا در فاز حمله، وقتی که میانگین از دست دادن وزن نیم کیلوگرم در روز باشد.

2- تا زمانی که شما یک فهرست 100 غذایی دارید، نیازی نیست که کالری های مصرفی خود را به طور دقیق بشمارید و سایر بخش های غذایی خود را کنترل کنید.

3- لازم نیست که غذاهایی به جز غذاهای مورد استفاده در روز بخرید.

4- در دو فاز آخر شما میتوانید در یک غذای مورد علاقه خود زیاده روی کنید.

جوانب منفی رژیم دوکان:

1-کلسترول بالا، چون شما بیش از اندازه گوشت قرمز و تخم مرغ میخورید.

2- یبوست، چون این رژیم فیبر بسیار کمی دارد.

3- سردرد،تهوع،حالت های عصبی و دمدمی مزاجی،فقدان انرژی.

4- کتوز،در نتیجه سوزاندن چربی به جای کربوهیدرات؛کتوز مرتبط با تنفس بد،مزه فلز در دهان حس کردم و بوی ادرار شدید است.

5- این رژیم محدود به انواع خاصی از غذاها و گروه های غذایی است.

6- این رژیم تنها مناسب گوشتخواران است.

قبل از شروع کردن این رژیم شما باید برای توصیه های بیشتر با پزشک و متخصص تغذیه خود مشورت کنید.

چگونه روزی یک کیلوگرم در روز کم کنیم بدون اینکه خودمان را در باشگاه ورزشی بکشیم؟

کاهش وزن همیشه آسان نبوده است. اگر شما قبلا دنبال راه های کاهش وزن بوده اید، تنها روش هایی را پیدا کرده اید که شما را گیج کرده اند و باعث شده اند تسلیم بشین و دست از کاهش وزنتان بردارید.

موثرترین روش ها برای کاهش وزن و سوزاندن چربی، روشهایی هستند که شما را ملزوم به گذارندن وقت برای ورزش یا پیگیری رژیم سخت میکنن اما در عوض شما میتوانیدبه سرعت وزن کم کنید بدون اینکه در باشگاه عرق بریزید.

ما در مورد رژیم کتو یا سایر رژیم ها که به شما کمک میکنند در مدت زمان کوتاه وزن زیادی از دست بدهید، صحبت نمیکنیم. شما همچنین میتوانید از یک برنامه کاهش وزن منظم استفاده کنید که یک کیلوگرم در روز وزنتان کاهش یابد و این روند ادامه پیدا کند تا زمانی که به وزن هدف برسید.

تمام کاری که لازم است بکنید این است که یک هدف واقعی و منطقی برای خود درنظر بیرید و از رژیم لموناد پیروی کنید. فقط این را به خاطر بسپارید که این رژیم را برای مدت زمان طولانی نگیرید و بعد از رسیدن به وزن هدف خود آن را رها کنید.

چگونه وزن خود را کاهش دهیم؟

کاهش کیلوگرم در روز

بر طبق مطالعات لیمو به سوزاندن سریعتر جربی در بدن کمک میکند. اگر میخواهید بدانید چگونه رژیم لموناد را امتحان کنید. این رژیم فواید زیادی برای بدن دارد. این یک رژیم دتوکس است که به حذف سموم بدن و بهبود سیستم ایمنی کمک میکند.

فواید سلامتی دیگر لیمو این است که به هضم، سیستم قلبی عروقی،حفظ پوستی شفاف وکاهش پیری کمک میکند. اما اگر شما لیمو را با عسل ترکیب کنید، رژیم بهتری نیز خواهید داشت. عسل انرژی مورد نیاز بدن را تامین میکند و به هضم کمک میکند و همچنین ارائه دهنده مواد مغذی زیادی به بدن است که انرژی لازم برای ورزش را به شما میدهد.

ساختار و دستور رژیم لیموناد:

این رژیم اساسا شامل لیمو است و لازم است شما چهار لیوان لیموناد در فواصل زمانی متفاوت در روز بنوشید. در طول این رژیم شما اجازه مصرف شیرینی و شکر و آبمیوه های بازاری را ندارید و ضروری است که لیموناد تازه در خانه با عسل داشته باشید، نه با شکر.

مواد مورد نیاز:

  • 8 لیوان آب
  • آب 6 عدد لیمو
  • 1/2 فنجان عسل
  • چند تکه یخ
  • ده برگ نعنا
  • در طول آماده کردن این لموناد یا سایر نوشیدنی ها با لیمو یا عسل، اجازه ندهید آب به دمای جوش برسد.
  • آب باید ولرم باشد.
  • همه مواد را به آب اضافه کنید و برای چند ساعت در یخچال بگذارید، تا خنک شوند.
  • بعد، از یخچال دربیاورید با وعده های غذایی خود بنوشید.

صبحانه: یک لیوان از این لموناد را با معده خالی در صبح بنوشید، حداقل سی دقیقه قبل از صبحانه.صبحانه شما باید شامل تنها سالاد میوه باشد.

میان وعده: حول و حوش ساعت 11 یک لیوان دیگر لموناد، یک موز و 50 گرم بادام بخورید.

نهار: نهار شما باید شامل سالاد سبزیجات با روغن زیتون و لموناد باشد.

میان وعده:حول و حوش ساعت 4 بعدازظهر شما میتوانید یک لیوان دیگر لموناد به همراه میوه میل کنید.

شام:برش های لیمو با سالاد سبز و ماهی گریل شده چهار لیوان باقی مانده را قبل خواب میل کنید.

چگونه با این رژیم در طول شب وزن کم کنیم؟

متخصص کاهش وزن دکتر کارولین آپوویان رژیم در طول شب را مطرح کرده است. طبق آنچه در بخش ورزش و تناسب اندام نمناک گفته شده است این رژیم طوری طراحی شده است که ماهیچه های ضعیف را حفظ، گوشت اضافی و شل را کاهش میدهد و در طول شب یک کیلو کاهش وزن صورت میگیرد.

در این رژیم هفت روز لازم است شما پروتئین زیادی در شش روز اول مصرف کنید، تا بدنتان به حالت چربی سوزی دربیاید و به کاهش چربی ناخواسته به جای ماهیچه های ضعیف کمک کند.

در حالی که در روز هفتم شما فقط اسموتی مصرف میکنید تا بدنتان از غذاهای جامد مصرفی رها شود و منجر به کاهش وزن سریع شما شود. برای نتیجه بهتر توصیه پزشک به شما بیست دقیقه در هفته ورزش های هوازی است.

کارهای لازم و غیر لازم در طول سعی برای کاهش یک کیلو در روز در طول رژیم:

  • نخوردن کربوهیدرات ها مانند نان،سیب زمینی و برنج
  • مصرف مقدار کافی پروتیئن مانند سفیده تخم مرغ، گوشت، و موادی کربوهیدرات های پایینی دارند
  • نخوردن چربی
  • نخوردن نوشابه و مواد غذایی مضر
  • مصرف آب
  • طاق باز نخوابیدن
  • حداقل چهل دقیقه در روز ورزش کردن، چون کمک میکند زودتر به وزن هدف خود برسید، تمرین های روزانه شما باید شامل پیاده روی یا دویدن باشد.
  • هر روز وزن خود را نکشید که ببینید چند کیلو کم کرده اید. به خودتان زمان دهید. قبل از این که خودتان را وزن کنید، روده تان باید تخلیه شده باشد.
  • sahar art
  • ۰
  • ۰

ارده مایعی است که از کنجد نرم پوست کنده بریان و نرم کوبیده تهیه شده و روغن آن جدا نشده باشد . از ارده بیشتر برای وعده غذایی صبحانه استفاده می کنند تا انرژی لازم را برای تمام روز دریافت نمایند. این ماده غذایی مقوی فاقد هر گونه افزودنی، اعم از شیمیایی و غیرشیمیایی است و صددرصد طبیعی می باشد. ارده خواص فراوانی برای سلامتی و به خصوص برای کاهش وزن است.

خواص ارده کنجد

کالری ارده

ارزش غذایی موجود در ارده برای هر 100 گرم به شرح زیر است :

مواد مغذی در هر 100 گرم

انرژی 595 کیلوکالری

کربوهیدرات ها 21 ٫ 19 g

چربی 53 ٫ 76 g

پروتئین 17 ٫ 00 g

آب 3 ٫ 05 g

ویتامین آ 67 IU

تیامین (ویتامین ب 1) 1 ٫ 220 میلی گرم ( 94٪ )

ریبوفلاوین (ویتامین ب 2) 0 ٫ 473 میلی گرم ( 32٪ )

نیاسین (ویتامین ب 3) 5 ٫ 450 میلی گرم ( 36٪ )

پانتوتنیک اسید (ویتامین ب 5) 0 ٫ 693 میلی گرم ( 14٪ )

ویتامین ب 6 0 ٫ 149 میلی گرم ( 11٪ )

اسید فولیک (ویتامین ب 9) 98 میکروگرم ( 25٪ )

ویتامین ب 12 0 ٫ 00 میکروگرم ( 0٪ )

کلسیم 426 میلی گرم ( 43٪ )

آهن 8 ٫ 95 میلی گرم ( 72٪ )

منیزیم 95 میلی گرم ( 26٪ )

منگنز 1 ٫ 456 میلی گرم ( 73٪ )

فسفر 732 میلی گرم ( 105٪ )

پتاسیم 414 میلی گرم ( 9٪ )

سدیم 115 میلی گرم ( 5٪ )

روی 4 ٫ 62 میلی گرم ( 46٪ )

طبیعت ارده کنجد

فواید ارده کنجد طبیعت ارده کنجد گرم و تر بوده و برای افراد سرد مزاج بسیار مفید است.

ارده کنجد بهترین غذا برای زمستان

ارده کنجد، غذایی انرژی زا است و بهترین غذا برای فصل زمستان است که بدن به انرژی بیشتری برای گرم کردن نیاز دارد.

ارده کنجد برای کاهش کلسترول و چربی خون

مصرف میزان متناسب و متعادلی از ارده در طول هفته و ماه سبب کاهش کلسترول بد خون و افزایش سطح چربی خوب خون یا همان HDL می شود.

ارده کنجد برای تامین کلسیم

ارده منبع بسیار خوبی برای تامین کلسیم بدن است وسبب استحکام و سلامت استخوان ها و دندان ها می شود.

ارده کنجد بهترین غذا برای کودکان

مصزف ارده برای کودکان بسیار توصیه می شود زیرا به دلیل تحرک بالای کودکان، انرژی لازم را برای آنها تامین می کند و سبب تقویت حافظه شان می شود.

نرم کردن دمل ها

یکی از خواص مصرف ارده کنجد این است که سفتی ها و ورم های سفت داخلی و دمل ها را نرم می کند. مصرف ارده ، دمل و جوش ها را در سردمزاج ها پخته و باز می کند بنابراین می تواند باعث بروز جوش های پوستی در سردمزاجان گردد.

ارده کنجد برای پیشگیری از سرطان

در دانه کنجد و مواد غذایی حاصل از آن آنتی اکسیدان های فراوان موجود است که وجود این آنتی اکسیدان ها از سرطان در بدن پیشگیری می کند.

ملین و مسهل

 مصرف ارده سبب نرم شدن و تسهیل کار روده ها می شود و از این رو از یبوست پیشگیری می کند.

خواص ارده برای خانم ها

ارده قاعده اور است و مصرف آن سبب رفع بیماری های رحم خواهد شد.

دیگر خواص ارده:

مصرف ارده در تقویت قوای جنسی بسیار موثر است.

مصرف ارده برای رفع بیماری ها ی رحم مفید می باشد.

مصرف ارده از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند.

ارده کنجد و خواص باور نکردنی آن برای کاهش وزن

مصرف ارده در سردمزاجان سبب کاهش وزن و لاغری آنها خواهد شد زیرا خوردن یک تا دو قاشق ارده پیش از وعده غذایی اشتها را کم می کند و باعث می شود که فرد غذای کمتری بخورد و لاغرتر شود.

مواظب اضافه وزن نیز باشید !

خوردن بیش از حد ارده کنجد به این دلیل که حاوی چربی بالا و کالری زیادی است موجب چاقی و اضافه وزن خواهد شد پس اگر شما فرد کم تحرکی هستید و پیاده روی منظم ندارید یا ورزش نمی کنید، با خوردن زیاد این ماده غذایی حتما چاق خواهید شد. توصیه می شود افرادی که لاغر هستند و تمایل بسیاری به چاق شدن دارند، از ترکیب ارده و شیره استفاده کنند .

طرز تهیه ارده و روغن ارده کنجد

به کنجد خمیر شده ارده می گویند. برای تهیه ارده، ابتدا دانه های کنجد را خیس می کنند و پوسته سیاه یا قهوه ای رنگ و نازک آن را جدا می کنند سپس با آسیاب دانه های پوست کنده کنجد را له می کنند تا خمیری که به آن ارده می گویند به دست آید.

تهیه روغن ارده:

روغن کنجد ارده از ارده به وسیله حرارت دادن و سرخ کردن کنجد و آسیاب نمودن آن استخراج می شود. روغن پرس سرد کنجد، نیز از کنجد خام با استفاده از وارد کردن فشار به دانه های کنجد بدست می آید .

نحوه نگهداری از ارده و روغن کنجد

فراورده های کنجدمانند ارده کنجد را در جای خشک، خنک و دور از آفتاب نگهداری کنید زیرا ارده و روغن کنجد حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده هستند و در صورتی که در معرض هوای گرم و نور قرار بگیرند، چربی هایشان اکسید می شوند.

مضرات ارده کنجد :

ارده کنجد انرژی زاست و کالری زیادی دارد و در صورت مصرف بیش از حد و عدم تحرک سبب چاقی و اضافه وزن شما خواهد شد.

استفاده از ارده برای افراد دیابتی مضر است.

روغن ارده را می توان تنها برای استعمال و پخت و پز استفاده کرد و نباید از آن برای سرخ کردن استفاده شود.

ارده کنجد برای سردمزاجان مفید است اما نباید بیش از حد مصرف گردد و همراه غذای دیگر خورده شود زیرا در هضم اختلال ایجاد می کند.

زیاده روی در خوردن ارده سبب گرفتگی در رگ هامی شود.

برای اصلاح عوارض ارده می توان سرکه, ترشیجات, آب لیموی ترش و شیرین استفاده نمود.

  • sahar art
  • ۰
  • ۰

متاسفانه در زندگی امروزی افراد زیادی با مشکل اضافه وزن دست و پنجه نرم می کنند و همیشه دنبال راه هایی سریع برای کاهش وزن می گردند که برخی از این روش ها نه تنها موثر نیستند بلکه سبب بیماری های مختلف نیز می شوند.

کاهش وزن در یک هفته

بهترین راه برای کاهش وزن و رهایی از چاقی گرفتن رژیم کم کالری در کنار یک برنامه ورزشی منظم است اما در برخی از مواقع ما به دنبال یک راه حل برای لاغری سریع می گردیم تا بتوانیم حداکثر وزنمان را برای شرکت در یک جشن عروسی و یا مهمانی ویژه کاهش دهیم البته بهتر است بعد از این رژیم های سریع کاهش وزن ازیک رژیم غذایی مناسب به همراه ورزش و پیاده روی استفاده کنید تا وزنتان تثبیت گردد چرا که راه های سریع کاهش وزن معمولا نتیجه پایداری ندارند.

 

برنامه کاهش وزن 8 کیلو در یک هفته

اگر می خواهید به سرعت وزن کم کنید و قرار است هفته دیگر به جشنی بروید که لباس هایتان برایتان کوچک شده اند ، این رژیم به شما کمک می کند در کوتاهترین زمان ممکن وزن خود را تا 8 کیلوگرم کاهش دهید البته شما به شرطی وزن مورد نظر را کم می کنید که مو به مو برنامه زیر را رعایت کنید . در این رژیم غذایی این نکته را در نظر داشته باشید که میزان تغییر وزن افراد مختلف می تواند کاملا متفاوت باشد، اما در این که وزن کم می کنید هیچ شکی نیست.

یکی از سریع ترین روش های سالم و طبیعی برای کاهش وزن که می تواند برای تمام گروه های سنی قابل استفاده باشد رژیم «جنرال موتورز» (GM) است . این رژیم غذایی را می توانید در دو هفته متوالی ادامه دهید اما نباید بیش از دو هفته ، این رژیم را ادامه دهید . اگر بخواهید این رژیم را برای بیش از دو هفته ادامه دهید باید پس از گرفتن دو هفته رژیم بین آن یک هفته استراحت قرار دهید اما در این یک هفته نباید غذاهای پرکالری مصرف نمایید .

هنگامی که این برنامه غذایی را دنبال کردید نباید به هیچ عنوان استرس را به خود راه دهید . همچنین باید خواب کافی داشته باشید و همانگونه که در برنامه غذایی گفته شده غذا بخورید و کمتر از آن غذا مصرف نکنید و خود را گرسنه نگه ندارید.

مهم ترین نکته این رژیم این است که قبل از تمام شدن هفته خود را وزن نکنید زیرا وزن کردن زیاد موجب دلسردی شما از رژیم و رها نمودن آن می شود.

مراحل کاهش وزن در هفت روز

روز اول

اولین روز رژیم مهم ترین روز آن است که باید فقط در این روز میوه و آب مصرف کنید و از خوردن سایر خوراکی ها اجتناب نمایید. در این رژیم غذایی حدود 8 تا 12 لیوان آب بنوشید . بهترین میوه ها برای این رژیم سیب، هندوانه، خربزه وانارهستند و میوه ای که نباید اصلا از آن مصرف کنید موز می باشد. شما می توانید هر وقت احساس گرسنگی نمودید میوه و آب مصرف کنید.

روز دوم

در روز دوم رژیم که مختص به سبزیجات است شما باید سبزیجات خام و پخته و آب پز شده اما بدون اضافه کردن روغن مانند لوبیای پخته، هویج، بروکلی، خیار، کدو، کاهو و کلم استفاده کنید و می توانید این سبزیجات را ترکیب کنید و برای خودتان سالاد درست کنید ولی روی آن سس نریزید فقط با مقداری سرکه سیب و آبلیمو آن را میل کنید. در این روز نیز مانند روز اول 8 تا 10 لیوان آب بخورید و اگر دچار بیرون روی زیاد شدید اصلا نگران نشوید .

در این روز از رژیم غذایی حتی می توانید سیب زمینی آبپز هم بخورید، ولی بهتر است آن را درصبحانه مصرف کنید تا کربوهیدرات های آن طی روز بسوزند.

روز سوم

در روز سوم رژیم شما مجاز به خوردن انواع میوه و سبزیجات به غیر از موز و سیب زمینی هستید . امروز هم در کنار خوردن سبزیجات و میوه باید 8 تا 10 لیوان آب بخورید . در روز سوم رژیم از میوه برای صبحانه و برای ناهار از سبزیجات به شکل سوپ یا سالاد و برای میان وعده دوباره از میوه و برای شام از سبزیجات استفاده کنید. ترتیب استفاده از میوه ها و سبزیجات و یا ترکیب کردن آنها به ذائقه شما بستگی دارد.

روز چهارم

در روز چهارم از رژیم غذایی ژنرال موتورز شما مجاز به استفاده از 8 تا 10 عدد موز به همراه سه لیوان شیر هستید و به غیر از این دو شما هیچ چیز دیگری نباید بخورید. شاید فکر کنید با این سهمیه شیر و موز ممکن است گرسنه شوید اما باید بدانید اگر سهمیه شیر و موز خود را به صورت مناسب برای تمام روزتان تقسیم کنید ، احساس گرسنگی شما را اذیت نمی کند.

در این روز هم مانند سایر روزها آشامیدن 8 تا 12ز لیوان آب فراموش نشود . شما می توانید در این روز سه لیوان شیرتان را را برای صبحانه، ناهار و شام بگذارید تا همراه با موز در تمام روز سیر بمانید.

روز پنجم

روز پنجم یک روز رویایی برای شماست زیرا در این روز قرار است یک پیمانه برنج بدون روغن بخورید! در روز پنجم شما نیمی از راه را طی کرده اید و می توانید از سبزیجات و میوه ها نیز استفاده کنید . امروز مجاز به خوردن سوپ سبزیجات بدون روغن شامل کدو، کلم، هویج و بروکلی، هستید و همچنین می توانید سیب، پرتقال و گریپ فروت بخورید . در این روز باید 6 تا 7 عدد گوجه فرنگی بخورید تا اسید اوریک بدنتان افزایش یابد همچنین آشامیدن حداقل 10-12 لیوان آب در این روز فراموش نشود.

روز ششم

آیا تا این روز از رژیمتان موفق بوده اید ؟ اگر این چنین است باید بدانید تا این روز حتما دیگر عملکرد سیستم گوارشیتان بهبود یافته و متابولیسم بدنتان افزایش یافته است . امروز شما مجاز به خوردن یک پیمانه برنج برای وعده ناهار و سبزیجات به صورت خام یا پخته برای باقی روز هستید همچنین در این روز باید 8 تا 12 لیوان آب بنوشید.

 

روز هفتم

امروز روز آخر این رژیم و روز وزن کردن شماو دیدن نتیجه آن با چشمتان است . در این روز شما مجاز به مصرف برنامه غذایی روز ششم به همراه یک لیوان آب میوه طبیعی تهیه شده در منزل هستید .

در روز آخر رژیم مانند روزهای قبل نوشیدن آب به مقدار 10 تا 12 لیوان فراموش نشود . در روز آخر این رژیم علاوه بر کاهش وزن خواهید دید پوستتان نیز روشن تر می شود .در پایان روز هفتم این رژیم مجاز هستید خود را وزن کنید . بعد از این رژیم غذایی دیگر پر خوری را کنار بگذارید و نتیجه تلاش و کارتان را در روزهای آینده از دست ندهید.

نکته 1:برای اینکه کاهش وزن بیشتری از این رژیم حاصل شود بهتر است روز 45 دقیقه پیاده روی کنید.

نکته 2: آشامیدن چای سبز و قهوه بدون شیر و شکر در تمام روزهای این رژیم غذایی مجاز است.

  • sahar art
  • ۰
  • ۰

اگر فرزند شما اضافه وزن دارد یا چاق است، کمک به او برای رسیدن به وزن سالم یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برایش انجام دهید اما راه درست برای انجام این کار چیست؟ این معمولا به سن کودک شما بستگی دارد. هیچ عدد واحدی برای مقیاس همه بچه ها وجود ندارد.

دانش آموزان چاق

محدوده درست بستگی به قد، جنسیت و سن آنها دارد و در واقع، اکثر کودکان نباید وزن خود را از دست بدهند - آنها فقط باید در حالی که رشد می کنند، آن را حفظ کنند. 

چگونه می توانید بگویید که فرزند شما نیاز به لاغر شدن دارد یا خیر؟

درباره این با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود صحبت کنید او می تواند به شما کمک کند تا برنامه ای مناسب را برایش داشته باشید همچنین، بعضی از توصیه های متخصص به شما کمک می کنند تا بدانید که کمک به فرزندتان برای رسیدن به وزن سالم، صرف نظر از سن آنها، چه اهمیتی دارد ؛

دانش آموزان و کودکان چاق را چگونه به سمت لاغری سوق دهیم؟ 

سنین 1 تا 6 سال:

هدف:

در اکثر موارد، بچه ها در این سنین باید وزنشان ثابت باقی بمانند و یا به میزان کمتری وزن اضافع کنند.

آنچه شما می توانید انجام دهید:

  • هنگامی که بچه ها بسیار جوان هستند، مسئولیت روال زندگیشان را بر عهده بگیرید.اطمینان حاصل کنید که روز کودک شما شامل زمان های زیادی - حداقل 60 دقیقه - برای فعال بودن، چه کوهنوردی در باشگاه جنگلی در پارک، چه بازی در حیاط خلوت یا پریدن در اتاق نشیمن. او نباید حتما در یک زمان تمام تمریناتش را انجام دهد.
  • در زمان های غذا و میان وعده، به او انواع گزینه های مغذی را ارائه دهید.

ترفند هایی برای لاغر کردن کودکان و دانش آموزان چاق 

فرزند شما - و تمام خانواده - می توانند با چند مرحله ساده، غذایی سالم تر بخورند: 

غذاهای فرآوری شده و سریع را حذف کنید:

آنها کالری و چربی زیادی دارند. در عوض، بشقاب فرزند خود را با میوه ها و سبزیجات و نان سفید، برنج و ماکارونی پر کنید. این مواد دارای فیبر هستند، که می تواند به کودک شما کمک کند تا برای مدت بیشتری سیر بمانند.

اگر کودک شما در ابتدا طرفدار این تغییرات نباشد، اصلا بیخیالش نشوید. تحقیقات نشان می دهد که کودکان بعد از آنکه چند بار این مواد غذایی را در بشقابشان ببینند، بیشتر به خوردن آن چیزها فکر می کنند.

کودکان چاق را با غذاهای سالم لاغر کنید! 

نوشیدنی های شیرین ممنوع:

نوشابه، آبمیوه، و نوشیدنی های ورزشی را با آب و شیر کم چرب معاوضه کنید. تشویق خوردن عادات غذا خوردن خوب است. سه وعده غذا و دو میان وعده از تنقلات در روز می توانند گرسنگی فرزند شما را کم کنند، که باعث می شود او به مرور کمتر پرخوری کند. 

تغییرات کوچکی را انجام دهید:

تغییر یکباره رژیم غذایی خانوادگی شما می تواند فرزندتان را ناراحت یا نگران کند. با چند تغییر در هر هفته شروع کنید. با فرزندتان در مورد انتخاب هایی که می کنید، صحبت کنید. توضیح دهید که برخی غذاها به او انرژی بیشتری میدهند.

رژیم های مفید و سالم برای کاهش وزن کودکان و دانش آموزان چاق  

لاغر کردن دانش آموزان چاق سنین 7 تا 10 سال:

هدف:

در بیشتر موارد، در یک وزن باقی بمانند و یا به میزان کمی اضافه وزن پیدا کنند.

آنچه شما می توانید انجام دهید:

بچه ها در این سنین نظرات خودشان را دارند اما آنها هنوز به والدینشان نیاز دارند. حالا زمان آن رسیده که به فرزند خود ابزار و درس های مورد نیازی را بدهید که بتواند انتخاب های سالمی را در طول زندگی اش داشته باشد.

دانش آموزان چاق را چگونه لاغر کنیم؟

استراتژی های زیر می توانند کمک کنند: 

در آشپزخانه خود را مواد مغذی نگه داری کنید:

در حال حاضر، بچه ها می توانند خودشان میان وعده بخورند. شما می توانید انتخاب های سالم را برای آنها آسان تر کنید وقتی مواد غذایی هله هوله را برایشان فقط در خارج از خانه به آنها بدهید.

انتخاب برای فرزندتان آسان تر وقتی بخواهد بین سیب یا موز یکی را انتخاب کند تا اینکه بین سیب یا کوکی یکی را انتخاب کند. تحقیقات نشان می دهد که محدود کردن غذاها باعث می شود که بچه شما حتی بیشتر بخورند. 

قوانین زمانی را برای تلویزیون و کامپیوتر تنظیم کنید:

زمانی که بچه ها در مقابل یک صفحه نمایش هستند، اصلا فعال نیستند ؛ هنگامی که این کار برایشان عادت می شود، منجر به افزایش وزنشان می شود. اطمینان حاصل کنید که فرزند شما می داند که فقط مدت زمان مشخصی برای استفاده از تلویزیون، گوشی های هوشمند، بازی های ویدئویی یا رایانه دارد.

زمانیکه زمانشان برای اینها تمام می شود، او را تشویق کنید که بلند شود و بازی کند ؛ بچه ها در این سن نیاز به 60 دقیقه ورزش در طول روز دارند، می توانند دوچرخه سواری کنند، شنا کند، یا بسکتبال بازی کنند و غیره.

 

راه کارهایی مفید برای کاهش وزن دانش آموزان چاق  

آنها را به آشپزخانه ببرید :

الان زمان خوبی برای آموزش آنها در مورد غذا خوردن سالم است پس به آنهااجازه دهید در برنامه ریزی منو غذا و خرید، خرید مواد غذایی، و آماده کردن غذاها کمک کنند.اگر آنها در تهیه غذای سالم کمک کنند، بیشتر دوست خواهند داشت که آن را بخورند. 

کل خانواده را در این کار مسئول کنید:

شما نمی خواهید که فرزندتان به دلیل اضافه وزنش احساس کند که دورش را خط کشیده اید پس درباره اهمیت دادن انتخاب های سالم، با خانواده صحبت کنید و به یاد داشته باشید:کودکان عادت والدین خود را کپی می کنند این بدان معنی است که اگر می خواهید کودکتان سبزیجات بیشتر بخورد یا ورزش زیادی انجام دهد، باید این کار را نیز خودتان اول انجام دهید.

ترفندهای عالی برای کم کردن وزن دانش آموزان چاق  

روش کاهش وزن دانش آموزان چاق سنین 11 تا 17 سال:

هدف:

بسیاری از بچه ها باید به همان وزن باقی بمانند و یا به میزان کمتری از زمان رشدشان اضافه وزن پیدا کنند.پس از بلوغ، فرزند شما ممکن است قادر به از دست دادن 1 یا 2 پوند در هفته باشد.با پزشک خود صحبت کنید تا تصمیم بگیرید که برای او چه چیزی مناسب است.

آنچه شما می توانید انجام دهید:

افراد پیش نوجوان و جوانان به اندازه کافی بزرگ هستند تا تصمیمی در مورد سلامت خودشان بگیرند اما راهنمایی شما هنوز مهم است. با فرزندتان برای کمک به او و انتخاب های هوشمندانه تری صحبت و کار کنید حتی بهتر این است که برنامه ای برای به دست آوردن سلامتی تمام خانواده در مسیر درست با غذا، ورزش، و استفاده از بشقاب کوچکتر را می توانید تهیه کنید و انجام دهید.

 

روش های فوق العاده برای لاغر کردن دانش آموزان چاق 

سلامتی را هدف قرار دهید:

نظرات اشتباه در مورد وزن کودک شما می تواند به عزت نفس او آسیب برساند. تمرکز را از کم کردن وزن او خالی کنید. گفتگو باید در مورد سالم بودن و فعال بودن باشد، نه در مورد رسیدن به یک عدد یا شکل خاصی. 

نگهداری غذاهای خانوادگی:

نوجوانان برنامه های زیادی دارند. اما مهم آن است که به عنوان یک خانواده به اندازه کافی باهم غذا بخورید. یک مطالعه نشان داد که بچه هایی که سه بار در هفته غذای خانوادگی داشتند 24% و بیشتر از غذاهای سالم مصرف می کردند. 

پشتیبانی کنید:

اگر فرزند شما می گوید که می خواهد لاغر شود، مهم است که انگیزه او را درک کنید.آیا بچه های دیگر برای وزنش او را مورد آزار و اذیت قرار می دهند؟آیا او در تلاش است تا یک بدنساز یا مدل مشهور شود؟ اینها دلایل خوبی برای سعی در از دست دادن وزن نیستند.

اطمینان حاصل کنید که او درک می کند که تنها ظاهر بخش مهمی از او نیست - او باید در مورد انتخاب گزینه های سالم، به طوری که به او انرژی برای حرکت و فکر دهند ،آگاه باشد پس از آن، می توانید در مورد راه های خاصی برای حمایت از او صحبت کنید، مانند دور نگه داشتن خوراکی های هله هوله از خانه یا برنامه ریزی برای پیاده روی خانوادگی یا هرشب دوچرخه سواری.

دانش آموزان چاق به حمایت خانواده نیاز دارند 

آیا کودک دانش آموز چاق شما می خواهد یک طرح و رژیم کاهش وزن را امتحان کند؟

برخی برنامه ها برای بچه های بزرگتر طراحی شده اند ؛ آنها ممکن است امن و مفید باشند، اما قبل از اینکه برنامه خود را شروع کنید، با پزشک کودک خود صحبت کنید.

آنها را تشویق کنید تا حرکت کنند و مانند بچه های کوچکتر، نوجوانان که هر روز یک ساعت فعالیت بدنی دارند. آنها مجبور نیستند تمام این کارها را همزمان انجام دهند - جلسات کوتاهتر در طول روز نیز مناسب است ؛ در این سن، آنها احتمالا علاقه ای به دویدن دور زمین ندارند.

رژیم های مناسب برای لاغری دانش آموزان چاق 

به آنها کمک کنید تا نوعی از ورزشی که از آن لذت می برند را پیدا کند، مانند رقص یا یک ورزش خاص. به یاد داشته باشید که زمان حرکت بیشتر باعث صرف زمان کمتری با بازی های ویدئویی یا گوشی های هوشمند خواهد داشت. به نوجوان خود کمک کنید تا استفاده از صفحه نمایش خود را به حداقل برسانند یکی از راه های عالی:دستگاه های خود را دور کنید و با یکدیگر فعالیت کنید.

  • sahar art